Ondersteunen verbeterkracht

Scania

Projectbeschrijving

Scania is een bedrijf met een enorme eigen verbeterkracht. Anders dan bij veel andere klanten richt het bedrijf zelf zijn verbeterprocessen in, waarbij IJssel Technologie een ondersteunende rol speelt.

Permanent lopen er gemiddeld 15 medewerkers van IJssel in de fabriek van Scania. Zij voeren vooraf ingepland onderhoud uit aan technische installaties, en verhelpen storingen. Omdat de assemblagelijn niet stil mag staan, is dat vaak een minutenkwestie. Bovendien analyseert IJssel de oorzaak van een storing en hoe dat een volgende keer voorkomen kan worden.

Verder helpt de engineeringafdeling bij de ontwikkeling, bouw en continue verbetering van technische installaties. Het kan gaan om wielenmontage, kleine modificaties die machines beter, veiliger en sneller maken, en automatisering. Daarnaast ondersteunen bedrijfskundigen van IJssel Scania op projectbasis op het gebied van procesinrichting, logistiek en standaardisatie.

Voor Scania is het van grote waarde dat het onderhoudsteam van IJssel flexibel is in te zetten, maar met behoud van kennis. Bovendien kent IJssel Scania van haver tot gort en boeken we samen snelle resultaten.

Projectdetails

  • Klant Scania
  • Datum 22/12/2014
  • Tags

Deel dit verhaal

Naar boven